Friday, March 4, 2011

Pendedahan Awal Pelajar Tentang Kursus di IPTA/IPTS


Pelajar-pelajar yang menyertai ceramah panduan pemilihan kursus di IPTA/IPTS

JOHOR BAHRU, 21 April: Seramai 111 pelajar dari empat buah sekolah di daerah ini menyertai program Panduan Pemilihan Kursus di IPTA & IPTS di Universiti Teknologi Malaysia (UTM), baru-baru ini.


Objektif program tersebut bertujuan memberi pendedahan kepada peserta mengenai persediaan memilih aliran akademik mereka untuk melanjutkan pengajian ke IPTA selepas menamatkan pelajaran di sekolah nanti.
Program anjuran Unit Media dan Komunikasi (MEDKOM) Pejabat Menteri Besar Johor dengan kerjasama Majlis Perwakilan Pelajar (MPP) UTM itu melibatkan penyertaan pelajar tingkatan tiga dari Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Dato' Jaafar, SMK Tasek Utara, SMK Maktab Sultan Abu Bakar dan SMK Perempuan Sultan Ibrahim.

Di samping itu, peserta turut didedahkan dengan ceramah panduan pemilihan kursus yang ditawarkan di IPT oleh Pengarah Unit Pemasaran UTM, Profesor Dr Ahmad Kamal Idris.

Selain itu, peserta turut melawat ke beberapa tempat di UTM, termasuklah makmal aeroangkasa, pusat teknologi maklumat dan komunikasi serta perpustakaan.

Ditulis oleh : Hamirul Hairi

0 comments:

Post a Comment